söndag 16 mars 2014

En vanlig söndag.


























Efter trädgårdsarbete och luftgevärsskytte på tomten, passar jag på att titta på en gammal klassiker, "A week and a half in the life of... Metallica". Minnet sviker, men jag har för mig att den här VHS-booten inhandlades på en skivmässa i Ängelholm a long time ago in a galaxy far, far away...
136 minuter bestående av liveklipp och tv-intervjuer från konserterna i Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Stockholm december 1992. Jag såg dem i Göteborg och hade dessförinnan sett dem på Monsters of Rock på Gentoftestadion i Köpenhamn, dit jag även återvände ´93 för att se dem igen på den här evighetslånga turnén. 
Göteborg var magiskt på alla tänkbara sätt. Efter konserten hängde jag på stan med en jänkarpolare och framåt småtimmarna kunde vi gå in och sätta oss på stationen i väntan på tåg till studiestaden Växjö. Väl där inne blev jag uppraggad av en man i trenchcoat, som undrade om jag inte kunde följa med honom en stund. Jag avböjde snällt. 
Att det gått 22 år sedan konserten i Göteborg är rent skrämmande. I´m getting old...

/Niclas

Inga kommentarer: