torsdag 30 december 2010

Årets album 2010

Kingdom of Sorrow

"Behind the blackest tears"



Trots att jag driver den här bloggen har jag under 2010 lyssnat väldigt lite på nya alster. Mitt skivköpande har dalat och de skivor som inhandlats har istället många gånger handlat om diverse bootlegs eller diverse skivor från 70 - och 80-talet. Och sitta framför datorn för att lyssna på promodownloads är inte riktigt min grej. Jag vill ha den fysiska skivan, trots att vi skriver 2010. Därför blir denna lista ytterst kort och består av bara ett ynka band.
Dock var jag snabb med att hala fram cash för ett ex av Kingdom of Sorrows andra vax och jag blev inte besviken. Folk får skrika sig hesa över Watain, Ghost eller Dimmu Borgir, men för undertecknad är det team Windstein/Jasta som gäller hela vägen.
De följde upp sin debut med ett än vassare album och dessutom ett av de snyggaste omslagen.
Hail Kingdom of Sorrow!



/Niclas