söndag 3 januari 2010

Skivrecension

9 Goats Black Out

"Black rain (Special European edition)" 2009



Det skall erkännas på en gång att jag inte är speciellt insatt i den så skallade j-rock genren från Japan, men likt förbenat kan jag inte förstå hypen! Jag har kanske gett mig i kast men fel band i och för sig, men faktum är att inget band gett mig någonting positivt tillbaka.
När jag nu ger mig på att skaffa mig en åsikt om 9 Goats Black Out så kommer jag till samma slutsats som alltid – j-rock är nog inget för mig. Genremässigt blandar j-rockbanden alltid friskt, men 9 Goats Black Out känns mer enkelspåriga än sina kollegor men samtidigt är dom inte speciellt enformiga heller.
Melankolin står i centrum när bandet drar i gång sin eftertänksamma och mörkerlagda rock och det känns deppigt värre mest hela tiden och sången på modersmålet är av det knepigare och sämre slaget. Man får en känsla av att bandet mer vill vara konstnärer än musiker och resultatet blir bara konstigt.
Tyvärr kan jag nog inte ge er en bättre bild av ”Black Rain” för allt känns bara – konstigt.

Betyg: 1/5

/Ulf Classon

Inga kommentarer: