måndag 20 juli 2009

Förbjud rökning vid utomhuskonserter!

Nu har jag fått nog och även om jag inte kan göra något åt saken så basunerar jag ändå nu ut följande: Förbjud rökning vid utomhuskonserter! Tro mig, jag har inget emot att rökare förkortar sina liv genom att suga i sig sina giftpinnar men ta för fan inte med mig i fallet! Jag, och många med mig, lider inte bara av cigarettröken som passiv rökare utan får även huvudvärk rätt så omgående vid inandning av skiten! Jag har varit på många festivaler och utomhuskonserter genom åren men det vet i fan om det varit värre än vad det är i år? Jag har bara i sommar besökt Sweden Rock Festival, Muskelrock, Metaltown, Rockweekend och Sonisphere samt varit på både AC/DC och Deep Purple när dom spelat utomhus i Göteborg och alltid med samma resultat – huvudvärk! Som tur är går det över efter ett tag men det är jobbigt och störande att hela tiden behöva flytta på sig bara för att någon kedjerökare bestämt sig för att förpesta luften för alla oss ickerökare. Oftast räcker det inte bara med att flytta på sig heller för oavsett vart man än ställer sig så finns där alltid någon som bolmar på. Återigen, ni får gärna förkorta era liv, men jag tycker det är oerhört respektlöst att stå i en stor folksamling och bolma på utan någon som helst hänsyn till folket som står runtomkring.

Det finns en anledning till att det är förbjudet att röka på krogen och inomhuskonserter och jag tycker nu det är dags att detta förbud även tas i bruk vid utomhuskonserter! Nu förstår jag att abstinensen efter giftet kan bli stort men då är det kanske dags att inför den gamla hederliga rökrutan igen! Vid festivaler och enskilda utomhuskonserter så kan det kanske finnas ett område för rökare där dom utan skada för andra kan suga i sig skiten.

Jag kan som sagt inte påverka så att jag får som jag vill men jag riktar mig istället till alla er rökare som känner er träffade och ber er att börja visa lite hänsyn mot oss ickerökare och sluta kedjeröka under konserterna! Har ni så grava problem så ni inte kan hålla er från cigaretterna under tiden bandet spelar så kanske det är dags att söka hjälp?

/Ulf Classon

2 kommentarer:

Totte sa...

Det inlägget kändes jävligt metal, haha =)

Metal Shrine sa...

Och?
/Uffe