måndag 27 april 2009

Hårdrock + Ishockey = Sant!



Jag brukar ofta lite på skämt och lite allvar säga att musik är min passion och ishockey är min religion när folk frågar vad jag har för intressen men oftast är det så. Jag älskar musik och då naturligtvis framförallt hårdrock och metal men när det kommer till ishockey är det på liv och död och musiken får stå vid sidan för en stund. Så det är extra kul att mina schweiziska favoriter Krokus har fått äran att skapa den officiella låten till årets ishockey-VM som går i just Schweiz. Låten som fått titeln "Live For the Action" är en klämkäck liten sak som kanske är lite för smörig för Krokus men klart värd att lyssna på. Dessutom är videon trevlig med massa snygga mål av det schweiziska landslaget och jag som inte visste att dom ens kunde göra mål!

Ta en kik och njut!

/Ulf Classon

Inga kommentarer: