lördag 21 mars 2009

Bible Black!!!

Nu är den snart här!!! Heavens & Hells nya platta "The Devil You Know" skall släppas den 28 april och nu börjar smakproven bubbla upp till ytan. Det må bara vara 37 sekunder vi får höra men det första smakprovet på årets mest emotsedda album retar smaklökarna perfekt mycket och jag vet knappt vart jag skall göra av allt pirr som kryper genom kroppen. Låten är precis så episk som man vill att Iommi, Dio, Butler och Appice skall vara och riffet i slutet på klippet efter refrängen - det låter ta mig fan helt magiskt!!! Detta kan bli hur jävla bra som helst ju!!! Ursäkta mitt språk men jag ser fram emot denna skiva så mycket så förra årets släpp med AC/DC (min favoritgrupp) känns som vilket skivsläpp som helst. Men detta mina vänner är inget vilket skivsläpp som helst. Det är ju Dio vi snackar om här ju! Världens i särklass bästa sångare som tillsammans med Black Sabbath, som dom hette då, släppt tidlösa klassiker som "Mob Rules" och "Heaven and Hell". Två album som med lätthet kvalar in på en hög placering på listan över tidernas bästa album. Att det står Heaven & Hell på omslaget istället för Black Sabbath stör mig inte för alla vet ju att detta ÄR det BÄSTA Black Sabbath oavsett vad dom kallar sig.

Gör nu så att ni smurfar in på bandets MySpace-sida HÄR och lyssnar på klippet så förstår ni kanske min antusiasm.

/Ulf Classon

Inga kommentarer: