torsdag 26 februari 2009

Fyra nya band klara för Sweden Rock Festival

Sweden Rock Festival har presenterat ytterliggare fyra band som är klara för festivalen i sommar och jag börjar tröttna på deras bandpresentationer nu. Det kommer ju för många bra band ju!!! Visst är det ett lyxproblem men Sweden Rock är så mycket mer än bara se band nu för tiden tycker jag. Visst är det musiken som är det viktigaste och anledningen till att man åker ner men roligast har man när man sitter vid tältet, lyssnar musik och snackar skit med polare.

Hursomhelst så har det bokats ytterligare ett band jag bara måste se och det är svenska death metal-kungarna i Unleashed! Death metal är som allra bäst när den härstammar från Stockholmsregionen i början på 90-talet och Unleashed är definitivt en av dom bästa akterna i genren.

Lite svenskt jävlaranamma har det bokats också i form av brudarna i Crucified Barbara. Jag har lyssnat på en låt från purfärska skivan och det är en rejäl upplyftning tjejerna ställt till med. Från småmesig rock på debuten till attitydstint metalfräsande på nya albumet gör att detta band förmodligen kommer att skjuta i raketfart på musikhimlen skulle jag tro.

Sen har det bokats två band jag knappt eller aldrig har hört. Amerikanska Sevendust vill jag dock minnas mig ha hört innan och gillade du Disturbed på förra årets festival så kan detta vara något för dig. Modern amerikansk radiometall helt enkelt men förmodligen inget för mig.
Fjärde och sista bandet att presenteras är danska Pilgrimz som har aldrig har hört förut men enligt festivalens hemsida beskrivs bandet som ett hårdare Volbeat vilket låter klart intressant.

Festivalsommaren närmar sig och finns det någon bättre tid på året än sommaren?

/Ulf Classon

Inga kommentarer: