tisdag 28 oktober 2008

MySpace-Tips: Heavens Basement

Trots det helt horribelt usla bandnamnet så är definitivt engelska Heavens Basement värda att kolla in om du diggar svängig, stenhård och refrängstark rock'n'roll likt band som tillexempel Whitesnake eller Aerosmith.
Jag upptäckte bandet då dom hette Roadstar och dom två albumen som dom släppte, "Grand Hotel" (2006) och "Glass Mountain" (2007), är smått mästerliga om du frågar mig.
Men det är inte första gången grabbarna har bytt namn för redan 2004 kom en E.P. med titeln "Get This" men då kallade dom sig för Hurricane Party.
Hur det ser ut på skivkontraktsfroten just nu vet jag inte men det verkar inte vara något album på gång i alla fall vilket jag tycker är lite trist. Men dom har inte legat på latsidan utan skapat en hel del ny musik som finns att avnjuta på både deras hemsida och MySpace-sida.

Många namnbyten har det blivit och varför vet jag inte riktigt säkert men att bandet är förbannat bra på att lira melodiös rock'n'roll är det inget snack om! Lyssna och skapa dig en egen uppfattning.

Bandets hemsida hittar ni
HÄR.
Bandets MySpace-sida hittar ni
HÄR.
Roadstars MySpace-sida hittar ni
HÄR.

/Ulf Classon

Inga kommentarer: